Samsung NX10 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung NX10 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

samsung 2011 12-08-2011
Geschreven voor: Samsung NX10 zwart

ik heb deze camera een paar weken geleden gekocht, een super goed ding waar je hele mooie foto's mee kunt maken. ik heb alleen dat er soms in eens wazige foto's tussen zitten en als ik inzoom met filmen wordt het beeld ook wazig, weet iemand hoe dat komt? heb ik dan iets verkeerd ingesteld?

linefarmer1 21-05-2011
Geschreven voor: Samsung NX10 zwart

Als amateurfotograaf zocht ik een lichter toestel dan mijn spiegelreflex. Met lenzen e.d. sjouw je toch zo`n 6 a 7 kg met je mee. En als je dan bergen gaat beklimmen of heel wat kilometertjes loopt dan wordt het echt te zwaar.
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb er wel wat weekjes over gedaan om tot de beslissing te komen om voor de samsung NX 10 te gaan.

Allereerst, de NX 10 is een licht toestel en de lens weegt gelukkig ook niet al te zwaar. De knoppen zitten op een redelijk logische plaats, al zijn ze wel wat klein van formaat.
Het toestel voelt solide aan, al zijn de knopjes wat ielig. De tekst op de knopjes staan ook niet allemaal recht, zo staat de tekst van "menu" scheef op de knop.
Zo mis ik ook een afdekkapje op de flitsschoen. Nu wordt ie vuil en er kan water in komen.

De mogelijkheden zijn legio, te veel eigenlijk en de gebruiksaanwijzing lezen is wel een pre. De verkorte menustructurering (Fn) vindt ik echt handig, die gebruik ik vaak.
De foto`s zijn helder en goed van kleur. Soms wat te verzadigd (rood is echt heel rood) maar via een fotobewerkingsprogramma is dat weer terug te brengen.
Omdat ik geen windows gebruik heb ik nu weinig aan RAW, ik gebruik nu jpg ++ (sf=superhoog).
Ik hoop dat binnenkort sraw wel wordt ondersteund.

Binnen foto`s maken is ook geen probleem, je ziet wel wat strepen en ruis op het amoled scherm, maar als je afdrukt dan is het beeld erg helder en zonder ruis. Ik hou de iso waarde laag, en schroef het diafragma omhoog.

Kortom,
Voor mijn doel (amateurfoto`s maken) is de camera zeer geschikt. Ook zou ik niet terug willen naar een spiegelreflex omdat de NX 10 alles heeft wat ik nodig heb!

lollykuhh3010 18-08-2010
Geschreven voor: Samsung NX10 zwart

Ik heb dit toestel van mei 2010.
Ik ben 13 en ben een beginnend foto liefhebber. Het toestel bevalt me erg. Ik ben net terug van vakantie naar Italië en heb er erg mee kunnen experimenteren. Ook de HD film-functie is de moeite waard.

pluspunten
+licht van gewicht en een smal vormgeving
+zeer goed amoled scherm
+goede fotokwaliteit
+veel fucties
+....

minpunten
-zoveel functies dat ik de handleiding moet halen voor te weten waarvoor het dient xD
-het koordje voor rond je nek snijd soms als je het lang aanhoud maar daarvoor koop je gewoon een nieuw koordje!

Paul Verhulst 30-06-2010
Geschreven voor: Samsung NX10 zwart

Afgelopen week heb ik deze camera gekocht in combinatie met een 18-55 en een 55-200 lens.

Ik ging eigelijk voor de Canon 1000D, maar na een gesprek met de eigenaar van de zaak ben ik toch voor deze camera gevallen. Waarom? Om de snelheid en de kwaliteit foto's.

Dit is geen spiegelreflex maar een camera gebaseerd op een nieuw systeem. Wat weet ik ook niet precies, maar het komt er op neer dat er geen spiegel nodig is voor het maken van de foto's, wat sterke pluspunten oplevert, namelijk het direct kunnen nemen van foto's wanneer er wordt geklikt. En de live-view modus heeft geen vertraging (wat Canon en Nikon's wel hebben, omdat de spiegel moet terug klappen)

Verder maakt hij goede foto's in de nacht alleen kan dit wel alleen wanneer je hem ergens op neer zet. (mij lukt het niet uit de hand) Ik ben dan wel pas een kort weekje hiermee bezig, dus misschien kan het wel.

+ Klein
+ Mooi scherm, te vergelijken met het Retina scherm van de iPhone 4.
+ Scherpe foto's
+ Geen vertraging met gebruik van live-view
+ Mooie nachtfoto's

- Nieuwe techniek, dus weinig over bekend.
- Er zit zo veel op dat ik niet precies weet waar alle instellingen voor zijn. Ik moet dan ook nog wel beginnen met de handleiding, dus dat zal nog wel komen.